بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از موضوعات 81 گانه اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی "کارنامه خوانی" است. کارنامه خوانی عنوان طرحی است که بر اساس آن می توانیم- به صورت روشمند و قابل تفاهم- نامزد اصلح را -بر اساس ابعاد مختلف گفتمان انقلاب- تشخیص دهیم. در این طرح عیار نامزدها بر اساس معیارهای  گفتمان انقلاب سنجیده می شود.


با باز خوانی گفتمان انقلاب ،ویژگی های نامزد اصلح در سه دسته ی زیر خلاصه می شود:

1- ویژگی های فردی (ویزگی های اخلاقی، ذهنی و رفتاری) 

2 - علم به نیازهای جامعه اسلامی و راه حل ها (نیازهای اقتصادی، نیازهای فرهنگی و نیازهای سیاسی)

3- تحلیل صحیح  گذشته، حال و آینده  انقلاب( ارائه تحلیل تاریخی از انقلاب) 

در طرح کارنامه خوانی قرابت و تناسب دیدگاه های نامزدها با اهداف جامعه اسلامی، بر اساس محورهای فوق سنجیده  و در نهایت نامزد اصلح  معرفی می شود. لازم به ذکر است که؛ در فرآیند بررسی و انتشار کارنامه برای نامزدها به صورت ضمنی گفتمان انقلاب بازخوانی و در میان اقشار مختلف جامعه  تعمیق می شود. این موضوع هدف اصلی از طرح موضوع کارنامه خوانی است. به عبارت دیگر درست است که کارنامه خوانی روشی برای انتخاب اصلح می باشد ولی در ضمن پرداختن به این موضوع مهم، تسلط به  گفتمان انقلاب -که اصلی ترین نیاز مرحله دولت اسلامی است- گسترش می یابد. تسلط گسترده به گفتمان انقلاب زمینه دولت سازی اسلامی و طراحی الگوی پیشرفت اسلامی را در جامعه گسترش می دهد.

شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی -در راستای تلاش های خود برای بسط گفتمان انقلاب اسلامی- به زودی جزوه "حماسه کارنامه خوانی" را در راستای اهداف فوق برای استفاده ی مساجد و هیئات، رسانه ها، تشکل های دانشجوئی و... در انتخابات 1392 منتشر می نماید. این طرح یک پیشنهاد برای انتخاب اصلح محسوب می شود؛ که برای اولین بار در سال1386 در یک منطقه از کشور اجرا شد. 

 

دانلود جزوه راهنمای طرح کارنامه خوانی در سال 1386

دانلود جزوه راهنمای "حماسه کارنامه خوانی" به زودی