به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کارگروه الگوی پیشرفت شهید آیت الله محمد مفتح- کارگروه شهر مقدس قم- گفتگوی زنده در موضوع الگوی پیشرفت اسلامی- ایران روز جمعه ساعت 8:30 از برنامه دو نیم ساعت شبکه خبر با حضور دکتر چیت چیان مسئول اندیشکده های مرکز الگوی پیشرفت اسلامی و حجت الاسلام علی کشوری دبیرشورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی قم از صدا و سیمای جمهوری اسلامی به صورت زنده و مستقیم پخش شد.


در این گفتگوی علمی در موضوع چیستی و چگونگی تبدیل مسئله الگوی پیشرفت اسلامی به گفتمان غالب جامعه به عنوان اولین گام در تولید این الگوی که بیش از یکساعت به طول انجامید، کارشناسان حاضر در برنامه، دیدگاه های خویش را مطرح نمودند.

موضوع مورد گفتگو در این برنامه شیوه های ایجاد عزم ملی در تولید الگوی پیشرفت اسلامی به عنوان اصلی ترین برنامه دهه چهارم انقلاب بود. و دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی شهر مقدس قم و دکتر چیت چیان نظرات خویش را طرح نمودند.

رئیس اندیشکده های مرکز الگوی پیشرفت اسلامی، ساختار سازی و شبکه سازی را اصلی ترین عامل قوت و روش خویش برای تبدیل این مسئله به عزم ملی مطرح کرد.

حجت الاسلام کشوری با نقد روش نظری(ساختارسازی به معنای بریده دیدن مسئله الگوی از مسائل مشکلات مردم) به طرح روش مسئله محور خویش پرداختند.